WD 2 - 3000 - 112/17 (6. Dezember 2017) © 2017 Deutscher Bundestag Die Wissenschaftlichen Dienste des Deutschen Bundestages unterstützen die Mitglieder des Deutschen Bundestages bei ihrer mandatsbezogenen Tätigkeit. Ihre Arbeiten geben nicht die Auffassung des Deutschen Bundestages, eines seiner Organe oder der Bundestagsverwaltung wieder. Vielmehr liegen sie in der fachlichen Verantwortung der Verfasserinnen und Verfasser sowie der Fachbereichsleitung. Arbeiten der Wissenschaftlichen Dienste geben nur den zum Zeitpunkt der Erstellung des Textes aktuellen Stand wieder und stellen eine individuelle Auftragsarbeit für einen Abgeordneten des Bundestages dar. Die Arbeiten können der Geheimschutzordnung des Bundestages unterliegende, geschützte oder andere nicht zur Veröffentlichung geeignete Informationen enthalten. Eine beabsichtigte Weitergabe oder Veröffentlichung ist vorab dem jeweiligen Fachbereich anzuzeigen und nur mit Angabe der Quelle zulässig. Der Fachbereich berät über die dabei zu berücksichtigenden Fragen. In Germany, the overall federal budget gets allocated by parliament to the different ministries and other federal level organisations after they have submitted their budget proposals. Most of the statutory contributions to major international organisations (UN, UNESCO, Council of Europe, International Criminal Court et. al.) come from the budget of the Foreign Office. The most notable exception are Germany‘s contributions to NATO, the bulk of which comes from the budget of the Ministry of Defence. Certain rather minor contributions to NATO also come from the Foreign Office, such as the civilian budget of NATO or some other NATO expenditures that are not directly military in nature, like the construction of the new NATO headquarters in Brussels (which isn‘t, strictly speaking, a regular statutory contribution, but derives from the statutory obligations of NATO membership). In case of the OECD, the German contributions come from both the budget plans of the Foreign Office and one called General Finance Administration which could be described as a mixed bag of long-term but financially comparatively negligible obligations of the Federal Government. The establishment of new German embassies, a relatively rare occurrence nowadays, is financed from the budget of the Foreign Office. Financing the construction etc. of a new embassy follows the same procedure as all other non-recurring or time-limited expenditures: the Foreign Office will calculate the costs and add a new post in its annual budget proposal which it will submit to parliament as usual. *** Wissenschaftliche Dienste Kurzinformation Obligatory contributions to international organisations and financing of new embassies in the state budget